koldfront

Billet<em>Net</em> #Overgrund

🕑︎ - 1999-10-22

Danmark har længe været begunstiget med en forholdvis nem måde at købe billetter på; BilletNet. Trods navnet er det først for nyligt at BilletNet er kommet på nettet. De har haft en chance for at udbedre de værste børnesygdomme, så Overgrund prøver nu deres website.
Først prøver vi at finde Ovids Forvandlinger på Glyptoteket i København. BilletNets netforside er en søge-dims (hvorfor ikke en hurtig liste over interessante/populære arrangementer idag/de næste par dage?). Der er en liste over "Spillesteder" - Glyptoteket findes. De næste felter "Område" og "Genre" ignorerer vi og hopper til "Måned", som sættes til ... tjah, oktober? "Dag" og "evt. titel" ignoreres og vi beder om søgning. Ingen arrangementer fundet. Ahva'?! Søgningsfeltet er der igen, nulstillet. Prøver igen: "Glyptoteket", "Oktober". Ingenting. Jeg var der i lørdags, for pokker! Nå, prøver at søge på titel "Ovids forvandlinger". Fundet!! Ahh, problemet er at spillestedssøgelisten har "Glyptoteket, København" mens forestillingen er registreret under "Ny Carslberg Glyptotek" (som ikke findes i spillestedslisten). For dårligt, BilletNet!
Vi prøver at bestille en billet. To typer kan man vælge i angivet hvad der kvalificerer én til rabatten. Bør rettes!. Nu kan man vælge mellem to grupper. Tager den dyre, det er så sjældent man ser ballet... Nu kom et bestillingsskema frem. Man skal indtaste telefonnummer, navn og adresse. Og der står "NB! Telefonnummeret bruges ved afhentning af billetterne" - afhentning?! I skal da sende mig billetterne!
Nå, dummy-oplysninger tastes ind og jeg trykker på "Videre" (regner med at lade være med at trykke på den endelige "Bestil"-knap, så BilletNet ikke får en unødvendig fejlregistrering). SÅ! Nu er billetterne bestilt!?! - "Videre"-knappen betød "Bestil"?! Test Testesen har reserveret 2 billetter og skal hente dem inden den 25. Argh. Hvor er der en email-adresse jeg kan skrive til og fjerne den forkerte bestilling? Jeg opdager nu at der er en række bokse øverst på siden der angiver hvor mange trin man har været igennem og hvor mange der er tilbage - men knappen skal da også give besked, det er jo den man fokuserer på!! Ahh, der er også et link hvor man kan afbestille (Hvad med en mere iøjnefaldende markering af denne?). Pyha! Nå, hvor kan man se hvilke bestillinger man har i øjeblikket (og checke at afbestillingen afbestilte)? 1) Sidste trin før bestillingen effektueres skal gøres tydeligt for kunden, 2) Man skal kunne vælge at få tilsendt billetterne og 3) Man skal kunne betale ONLINE! Der er meget at gøre endnu, BilletNet!

Add comment

To avoid spam many websites make you fill out a CAPTCHA, or log in via an account at a corporation such as Twitter, Facebook, Google or even Microsoft GitHub.

I have chosen to use a more old school method of spam prevention.

To post a comment here, you need to:

¹ Such as Thunderbird, Pan, slrn or Gnus (part of Emacs).